זירת הפרסומות- עבודה מספר 4

זירת הפרסומות


בחרתי בפרסומות- 

פרסומת של קק"ל בשיתוף עדן בן זקן- https://www.youtube.com/watch?v=0tLR8bxquZY
פרסומת של קפה טורקי עלית עם אביב אלוש- https://www.youtube.com/watch?v=WWxN-c2v1nk

ניתוח הפרסומת של קק"ל
1. פרסומת- יחידת מידע בסיסית שמעביר מוען לנמען ויכולה להופיע במגוון ערוצי תקשורת כגון סלולר,            טלוויזיה, רדיו ועוד.
    פרסום- קמפיין שמטרתו להגדיל את המודעות של המוצר אותו מפרסם שבסופו של דבר יכניס כסף למקום
    שמאחוריו.
     
    דוגמא זו היא פרסומת.

2. פניית המסר היא הדרך היצירתית בה יוצג המסר בפרסומת, האמורה לעורר אצל הצרכן רגש ופעולה.
    פניית המסר של הפרסומת  הזו היא רגשית-הומוריסטית.

3. מיתוס- מיתוס הוא סיפור בעל כוונה ומסר משמעותי שנוגע לעצם הקיום האנושי, הוא מבטא רעיונות ואמונות פילוסופיות, דתיות, מוסריות, אידיאולוגיות או השקפת עולם. למיתוס יש עוצמה רגשית (אמונה מדור לדור) יש בו רק גרעין של אמת ולא ניתן להוכיח האם באמת קרה והתרחש במציאות למשל יציאת מצריים ולא ניתן להוכיח את קיומה. ולכן המיתוס הוא סיפור עם שקשור לחברה ולתרבות מסויימת ויש לו תרבות והשפעה על אותה החברה, המיתוס מייצג ערכים מרכזיים וחברתיים של החברה כמו יצירת לכידות חברתית או יצרית זהות קולקטיבית, של קבוצה מסויימת.
- דמות הגיבור במיתוס מעוצבת בדרך סטראוטיפית (כלכלה) למשל מרוקאים- עצבניים, בלונדיניות- מטופשות בתעשיית המדיה בכלל ובפרסומות בפרט עושים שימוש רב בסטראוטיפים כדי ליצור ציפיות או לשבור ציפיות של צופים.  

המיתוס המתאים לפרסומת זו הוא מיתוס הפטריוטי- מיתוס שבו החברה מתייחסת אל הפרט כחלק מקולקטיב, הדגשת תחושת הביחד. צריכת מוצר מסוים היא נאמנות (שימוש בנופי ארץ ישראל, חיילים, חגים, אירועים היסטוריים, טקסטים מהתנ"ך). שימוש בכל הדברים שעליהם יש קונצנזוס חברתי ויעוררו את תחושת הקולקטיב.

במפרסומת זו משתמשים בהמון נופים של ארץ ישראל ומשתמשים בדוד בן גוריון המסמל את ארץ ישראל וריבונותה.
בנוסף דוד בן גוריון מצתת בפרסומת את המשפט המורסם ביותר שלו מהקמת המדינה-"... ארץ ישראל- היא מדינת ישראל".

4.האסטרטגייה הפרסומית של פרסומת זו היא העלה למודעות- חברת קק"ל מעבירה לנו דרך הפרסומת מידע אודות עשייתה והשקעתה לפיתוח והתפתחות ארץ ישראל.
בפרסומת אנו מגלים שחברת קק"ל תורמת מיליארדים בתשתיות, בחינוך ובפריפריה.
בנוסך, אנו לומדים על התפתחותה של קק"ל- פעם התמקדמה החברה אך ורק בשמורות טבע ויערות וכיום היא משקיעה בדור הבא באמצעות פרוייקטים למצוינות בפריפקיה, מכינות קדם צבאיות ועוד.




ניתוח הפרסומת של קפה טורקי עלית

1. דוגמא זו של קפה טורקי עלית עם אביב אלוש היא פרסומת.

2. פניית המסר של הפרסומת  הזו היא רגשית-הומוריסטית.

3המיתוס המתאים לפרסומת זו הוא מיתוס האישה- הפרסומות מבוססות על ערכים קפיטליסטים (עושר, כסף) ופטריאכליים (שהאבא הוא ראש המשפחה) קיימת ביקורת של התנועה הפימיניסטית כנגד פרסומות הללו שמציגות את הנשים כתלותיות, כנשלטות  וכמשרתו את צרכי הגבר, הנשים מוצגות כאובייקט מיני או בהקשרים של הבית הן מופיעות בפרסומות של חומרי ניקוי, מזון, ביגוד, תכשירי יופי לעומת גברים שמפרסמים אלכוהול, רכבים, שעונים, בנקים וכ'ו...

בפרסומת אנו רואים כיצד המועמד להיות שותף בבית מוצג כזה שיעצור גנב שיפרוץ הבית וזה שידוג ויביא אוכל הביתה.

4. האסטרטגיה הפרסומית של פרסומת זו היא הנעה לפעולה.
עלית מציגה לנו את מי ששותה את הקפה הטורקי שלה כשותף המושלם והאידיאלי, בכך מניעה את הצופים הרוצים להיות גם כאלה לשתות את הקפה שלה.











תגובות

  1. עידן תלמידי היקר עבודתך הינה תענוג צרוף!!! ניכרת חשיבה יצירתית,בחירות מעולות לעילא ולעילא,הפנמה וחיבור נהדר לחומר,אג'נדה ואוריינטציה למקצוע. המשך כך והטבע את חותמך.מאמינה בך רונית מורתך לחיים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קליפים מוזיקאליים- עבודה מספר 3

זירת הצילום העיתונאי