זירת הגלובליזציה

1. גלובליזציה-עולמיות, תהליך שמאפיין את השינויים חוצי הגבולות של מדינות הלאום, בתרבות, בכלכלה ובמדיניות, שעוברים על העולם מסוף המאה ה-20 עד היום. תהליך של יצירת שווקים עולמיים, הכוללים ייצור של מוצרים וצריכתם ופתוח טכנולוגיות תקשורת חדשות. תפיסת מציאות בצורה אחידה ומשותפת לכל העולם. כל העולם שותף לאותם ערכים ונורמות התנהגות.

ארבעת המאפיינים של גלובליזציה בתקשורת-
1. מספר ערוצי הלווין גדול ממספר הערוצים המקומיים.
2. מספר התוכניות הקנויות גדול ממספר התוכניות המקוריות.
3. ערוצים זרים משודרים בו זמנית לכל העולם באופן רציף.
4. אפשרות להתקשר בזמן אמת בין כל שתי נקודות בעולם באמצעות טלפון, מחשב נייד, אינטרנט וכו'.

לדוגמא: תוכנית ההיאבקות WWE האמריקאית משודרת בשידור חי בארץ במקביל לכל שאר העולם.
דוגמא נוספת: בעזרת אפליקציית וואטסאפ יש אפשרות לנהל שיחות וידאו חינמיות בכל מקום בעולם שיש בו אינטרנט.
תוצאת תמונה עבור ‪wwe‬‏
WWE LIVE
תוצאת תמונה עבור ‪whatsapp video call‬‏
שיחת וידאו בוואטסאפ


לוקליזציה- תהליך שבו מתאימים את המוצר לתרבות של האוכלוסייה המקומית.
לדוגמא אתר אינטרנט המיועד לאוכלוסייה מסוימת, לתרבות שלה ולשפתה, הסרת סמלים פוגענים.

2. הדילמה בין גלובליזציה ללוקליזציה- הדילמה כוללת-
    1. חשיפה
    2. איום על המסורת
    3. פגיעה באינטגרציה חברתית
    4. תחרות עם התרבות ועם סמלים לאומיים

מדובר בתהליך רב עוצמה שיש לו תומכים ושוללים מבחינה מוסרית ונורטיבית-
התומכים רואים בתהליך מקדם יעילות כלכלית ,חופש בחירה ואת החברה האזרחית.
המתנגדים לגלובליזציה רואים בגלובליזציה כתרבות ממוסחרת, לניצול עבודה זולה, מביא להרחבת פערים ועוני גובר ומחליש את התרבות המסורתית כאשר הערכים השולטים הם נהנתנות ותרבות צריכה.

אני מצדד בגלובליזציה משום שבזכותה הצרכן יכול לבחור את המוצרים המתאימים לו ביותר באיכותם ובמחירם.
הסחר העולמי מביא לצרכן את המבחר והאינטרנט מאפשר לו לחפש ולבחור בקלות.
הגלובליזציה מורידה את מחירי המוצרים ומשפרת את איכותם וכך מעלה את רמת החיים.

לדוגמא: האתר איביי- האתר הוא שוק עולמי מקוון המאפשר מסחר בינלאומי.
המוכרים הם אנשים פרטיים ועסקים קטנים עד בינוניים המציעים מיליוני פריטים ושירותים דרך הפלטפורמה המקוונת.
תוצאת תמונה עבור ‪ebay‬‏

3. גלוקליזציה- שילוב בין גלובליזציה ללוקליזציה, צריכת מוצרים בידי קהלים מקומיים, שמקורם בתרבות מערבית תוך כדי התחשבות בצרכים ובתרבות של האוכלוסייה המקומית.

דוגמא אחת היא האולימפיאדה- שידורי האולימפיאדה מצד אחד מראים  את התחרויות שבהן כל העולם צופה (גלובאלי) מצד שני לכל מדינה יש שידורים מיוחדים למדינה שלה, המנחים והפרשנים מדברים על הספורטאים המקומיים המייצגים את המדינה (לוקאלי).


Olympic rings with white rims.svg



עוד דוגמא היא סאטרדי נייט לייב- לפני כשנה, שודרה לראשונה התוכנית האמריקאית בשידור חי בישראל.
לכבוד זאת, גל גדות הגיעה לתוכנית ועשתה מונולוג פתיחה בעברית המכוון לקהל הישראלי.









תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

זירת הפרסומות- עבודה מספר 4

קליפים מוזיקאליים- עבודה מספר 3

זירת הצילום העיתונאי